My Kedai SnS

Tuesday, April 30, 2013

Buli



Ni la budak zaman sekarang...
kang nak cakap mak bapak tak ajar, ko yang pandai sangat sampai mak bapak tak ble nak ajar

buat nama je pakai tudung..
ish... menyirap plak aku tgk vid nih.

perangai mcm org tak der agama...

kengkadang kite tak tau muke baik tp hati mcm hantu
eh.. hantu pon takder la mcm ni skali kot...
hantu tahap gertak2 je kan.

ape la salah budak tu sampai ko nak buli mcm tu.

aku dulu skolah asrama dari form 1-5,
tak penah kene buli or membuli mcm nih

paling kuat aku buli junior atas katil aku..
dulu junior duk katil atas..  automatic dia kene jadi adik angkat bagai..
kira ko kene jaga adik ko la.... study dia ko kene tolong tengok2kan.
klu dia ader problem kene bantu mane yang patut.
aku buli dulu pon bodoh gile je kot..
aku gertak dia tak le naik tido atas katil dia.. n cakap aku tak suke dia gile babi.
menangis2 budak tu... sampai sekarang aku menyesal kot..

ko tengok la budak zaman sekarang..
buli tahap gengster dah...
nak salahkan filem tayang cite ganas?
mcm tak masuk akal kan... tak kan la ko bodoh sangat.
mcm la dulu2 tak der cite ganas2 sume

ko nak salahkan sape?
salahkan diri sendiri tu..
tak terpikir ke if ko buli org sampai mcm tu
satu hari nanti Allah bagi azab lagi hebat?
time tu mampu lagi ke ko nak mintak tolong?

tapi klu hati dah gelap, ko cakap ape je la pon
tetap tak le masuk.
sampai satu masa Allah turunkan bala kt ko sebagai petunjuk,
time tu if org yang ko aniaya dah tak der or tak maafkan ko..
ko ingat mintak taubat kat Allah pon hati ko tenang?
time tu baru padan muke ko.

Harap2 saudara2 aku tak der yang kene buli or membuli mcm nih
buat malu mak bapak je.
bukan stakat mak bapak yang malu aku rase
kire sape yang kenal ko akan mengeji ko seumur hidup la kirenye.

sampai mane je ko nak jadi jahat?






No comments: