My Kedai SnS

Tuesday, April 16, 2013

Kehendak @ Keperluan

Nak cerita segan...
Yer la .. aku bukan nye org senang...
Tp kehendak tu melampau2 banyaknye.
Kah Kah Kah....
Eh.. Sile sedar diri.
But whos care kan?
Hopefully tercapai la cecite ku..

Mari ku senaraikan kehendak yang Insya Allah akan yang tercapai oleh duitku...

1) Gadgets (buat masa sekarang la)
Sah2 lagi 2-3 bulan kuar plak gadgets yang paling latest kan??
Setakat ni mari senaraikan apa yang aku rase mampo milik jer dulu... mampo ke nok????!!

Sebelum ni pakai 3gs, kecik n senang compared to android phone... yes skrg pakai android.. tapi besaw n susah nak kepit2... i iz mengidamkan i5 yang tomei2 ni jer.... dah tanak pakai android lg klu bole la... tapi dengar desas desus i6 dah nak kuar uolss!!! ketinggalan la lagi iols.... time 4s kuar, aku mampo pakai 3gs sajork... harus la sampai i10 kuar baru aku mampo beli i5.. sile beli casing dari sekarang.. nanti mcm 3gs dulu sampai casing pon org dah tak jual sebab outdated sangat kan... kah kah kah... kejis!


Ipad mini pon salah satu idaman gak... aku tak nak la yang besar > 10" inch. nanti susah nak masuk handbag.... so pada aku ipad mini dah memadai.. ala..  bole la klu stakat nak kekwat2 lepak mamak posing ngn ipad mini.... an? an? an? sebab angan2 seterusnye adelahhhhh.....
.
.
.
.
.
.
.MacBook Pro with Retina display. The world’s highest resolution notebook.
Besar kan angan2 ko kak ton?
kah kah kah....

ok la ... ok la.... klu tak dapat yang kat atas tu pon... mungkin akan dipertimbangkan utk .
.
.
.
.
.
.
.
.

sbb ble la laki ittew tu wat design dia ...
kat lappy kan mcm tak puas je kan...
nak buat drawing bagai tu...

so mari berangan secara melampaui batas....
alaaa.... angan2 je pon.... bukan kene bayar kan??


2) Percutian
Ok.. tak nak berangan over this time..
mari berangan pegi local sajork...
beli barang2 kat atas tu pon tak tentu lagi bape bulan harus ku makan pasir...

Pulau Sibu



I is verangan nak g pulau sibu lepas tgk "Makan Angin" kt AFC channel....
yer lah... maybe korg da muak g bercuti bagai...
tapi sebagai org yang kurang hadoo hadoo mcm aku nih blom lagi mampoo gi honeymoon ... da 1 setengah kawin.... hergh!!

p/s to en.asben :
(Bukit Tinggi _ Colmar) tidak dikira honeymoon sbb pergi beramai2 ngn cik kiah..... tak privacy.. (ketwat lagi di situ.... kah kah kah... )

Pulau Lang Tengah dan Pulau2 yang seangkatan dengannyer!
Dah terkenal dgn keindahannyer... so tak perlu describe lebey2... yang ni tak tau la bile ble sampai... tunggu g Pulau Sibu dulu baru ble pikir bercuti ke Pulau Lang Tengah pule...

3) Banyak gile lagi sebenarnyer..
Aku tak mampo dah nak menaip bebanyak... kang bukan korang je yang nak muntah baca... tapi ngn aku2 skali loya sebab poyo sangat....

Tapi yang pertama skali sebenarnye aku nak menimang cahaya mata dulu.... sume kehendak tu tak bermaknye klu takde anak lg...

Adelah sentap sebenarnyer adik iparku yang baru kawen trus bunting pelamin...
tapi aku ni yang kawen da setahun lebih masih lagi blom ade rezeki lagi....
Ingatkan dapat la bakal anak ku nanti jadik cucu sulong for my in-law...
Tapi apekan daya :'( uhuk uhuk....

Mungkin org cakap yer la awal lagi kot nak pikir pasal anak...
baru setahun lebih kawen...
Tapi kan umur aku nih dah ver. 3.3 kot
Katekan lah aku dapat anak tahun nih... by the time anak aku darjah 3 tak umur aku dah 43 plak?? sedei!!

So kengkawan... pe kate bagi tips skit camane nak menimang cahaya mata nih....
mmg la tu sume rezeki Allah yang bagi... tapi kite kene usaha gak kan?

Ok lah.. tak takde idea..
Mohon tolong doakan aku dapat anak yang sihat, lebih baik akhlaknyer dari aku&suami dan yang dapat mendoakan kami di akhirat nanti...

Insya Allah
Aminn...

K bai!!

No comments: