My Kedai SnS

Thursday, July 4, 2013

Lamanyer

Hye uols...
krik. krikk krikkk

(mcm la ader org bace khen?)

lama gile rase tak update ape2 kat blog
bukan takat kt blog
status kt FB ngn Twitter yang tak seberape tu pon nan hadoo
tetibe mcm allergic plak....
'alasan ibu mengandung'
sile terima hakikat

Owh, sebenarnyer banyak nak cerita
nak cerita pasal g Bandung bagai
tapi gambar kat lappy+memory card kat umah
malas nak transfer..
so biar citer jadi basi dulu

yerrrr.... walaupon alahan teruk...
masih mampu berjalan ke Bandung
hahahahhh... dasar kan?

btw...kan aku der cerita aku mmg morning sickness tahap puake tu
dari start minggu ke 8 sampai la nih!
tapi mcm bile dah minggu ke 12 nih mcm kurang plak
klu tak, sebelom nih tak sah klu tak muntah lebih seploh kali sehari
sampai minum air kosong pon kuar gak!
start after minggu ke 12 (selase lepas) dah boleh mkn
tapi muntah still ade gak... cuma tak sekerap dulu la...
bersyukur sangat2 wei
aku dah risau nak bulan pose nih
mau bocor je pose ku nanti :|

eh... nak cerita pasal masuk sepital minggu lepas (25-27 Jun '13)


sbb terlalu kerap muntah darah...
risau takut jadi yang lebih pelik..
so marilah menyerah diri di Sepital Serdang.

Ingatkan check-in sehari je
skali amik ko... 3 hari trus!
tak sangap plak kat dalam tu kan
dah la kat ward tu utk ward org yang dah buat/nak buat operation
tibe aku kene park kat situ kan
haaa.... merase la memalam dengar org menangis tahan sakit bagai.
tapi tak de la dengar bunyik yg dari bukan org kot...
rasenyer lah....
erkkk!!!

So punca aku morning sickness tahap gaban adelah...
doc cakap hormon mengandung aku kompius ngn hormon thyroid
pastu mcm clash mcm tu.. eh tak tau la camane aku nak explain
tapii...
motip kompius? kan??

yang muntah darah bagai tu sbb perut aku dah luka
dah tak de ape nak kuar, even asid bagai pon dah tak daya nak kuar ...
lalu kuar lah darah.... (aku rase lah)
tapi bab perut luka tu aku paham la
dah la tak mkn ape...
pastu ko terteran2 time muntah tu
mau tak luka kan..

so kira aku masuk sepital tu ntah bape botol air ntah masuk..
masuk ubat tahan muntah tu dia punye wengg mmg ko rase nak tdo tanak bangun dah
kene pakse mkn ... pastu kene makan ubat mcm2
haishhh..... pengalaman katenyer
tapi mmg alhamdulillah sengsangat...
after masuk sepital mcm getting better..
sebb maybe badan dah tak dehydrate sangat kot
pastu duk tala ubat muntah sepanjang masa
tu yang kurang skit kot
ape2 pon Alhamdulillah sesangat
klu aku tau.. mmg dari awal lagi aku menyerah diri kat sepital kasi masuk air
takde la miserable sangat hidupku

eh... tu je la nak ngadu...
tolong doakan aku getting much2 better pas nih
tak sabar nak makan mcm2
tak sabar nak minum mcm2

hahahaah
klah

bai








No comments: