My Kedai SnS

Wednesday, June 25, 2014

Carca Marba

Macam2 nak cerita..
tapi tak tau nak cerita mane satu..
plus malas nak buat dedicated entry for that particular story...
so lets campak dlm satu entry sajork...
*dasar pemalas*
______________________________________________________________

Eh.. korg tau kan pasal adik OKU yang tgh hebat org duk carutkan mak dia tu...
aku no comment lah ...
sape kite nak cerca mak dia...
masalah org kite tak tau...
itu biar la antara dia dgn Allah je..
tapi first skali yg terdetik dlm hati aku...
Allahuakbar! 
punya la Allah tu Maha Pengasih & Penyayang..
budak tu boleh hidup lagi dlm keadaan kurus kering mcm tu...
punye la Allah nak tunjuk kuasa-Nya.. 
adik tu takde demam ape pon... sakit pon tidak...
alangkan kite yang kengkadang skip makan pon perut meragam gastrik bagai...
adik Firdaus tu BOLEH SURVIVE yer.... 
Allah Maha Kuasa...
kenape kite tak nampak part tu? sume sebuk duk mencerca mak dia...
tapi kebesaran Allah nak tunjuk kat kite.. kita boleh pandang remeh?
aku insoffff!!

aku doakan adik tu sihat and lebih terjaga lepas nih... 
and semoga takde lagi kes2 mcm nih lagi.. tak kira la kat mana pon...
anak tu amanah Allah... amanah Allah ye... bukan mcm kawan2 mintak tlg jagakan barang ko ke ape..
lagilah anak OKU.. tu tiket ko masuk syurga tau... besar pahala ko membesarkan anak OKU ni... budak tu takkan ada dosa pon.... Masyallah! 
*feeling setazah*

.........................

Ok sambung balik..
bergenang air mata...

..........................

hurm... 
aku ni dah byk kali postpone nak g check-up kat Hospital Serdang utk thyroid tu..
dari bulan 4.. postpone ke bulan 6 (besok), 
sekali bole terlupa nak amik blood test... 
bukan tak nak buat blood test kt spital serdang tu... 
tapi tau je la nanti byk buang masa jd penunggu... 
so aku decide amik blood test kat klinik biasa.. 
then bawak result jumpa doc kt serdang..
buat consultation je trus.. pastu amik ubat..
tapi camane bole terlupa.. 
so tadi call spital balik mintak postpone appointment
tapi.... tak bulan 9 nanti plak next appointmentnye... 
aiyooooo....
jauh gile lagi nk tunggu bulan 9 tu wei
so aku mintak cuti jumaat ni, then ble amik ubat je kt serdang tu...
alang2 dah amik cuti jumaat..
ingat nak balik kampung awal ...
nak sambut puasa kan?..
family aku nak buat bakar lemang sempana sambut puasa!
bestnye!!!!!
hahahaha... dgn musim buah sekarang ni kat kampung....
nanti klu sempat aku post gambar yer...
heheheh...
sian korg yang takde kampung...
kahkahkah *gelakjahat*
mcm la korg heran kan?


eh.. sekarang aku de masuk product baru kt Kedai SnS..
tapi biar aku try dulu... nanti baru boleh cerita panjang lebar kat blog yer...
setakat ni order mmg berdesup2 masuk.... mmg dah glemer rupenye.. 
aku je yang ketinggalan...
hahahaaa
Even Dr.Halina pon dah lama consume product nih... nih entry dia
tak sabar tunggu gaji nak order... hehehe
yer... ko hengat aku niaga online ni duit kepuk2 ke nyah....
cukup2 makan je... buat back-up duit gaji...
tapi yg penting minat kan...
n klu aku ske product tu baru aku jual..
sume tested dah... aku ske then aku jual
even handbags pon.. aku tau quality and trusted supplier baru aku jual..
taknak la jual brg yang low quality...
kang kene carut .. dah tak pasal bad record...
kan? kan?







No comments: